Ulotki reklamowe i ich marketingowy fenomen

Można je znaleźć w pocztowych skrzynkach albo dostać na ulicy – ulotki, broszury czy nawet gazetki reklamowe cieszą się niegasnącą popularnością. W marketingu uznawane są wręcz za fenomen, który skutecznie opiera się wszechobecnej cyfryzacji. Pochodzenie takich materiałów reklamowych jest oczywiste. Ich produkcją zajmują się profesjonalne drukarnie, które często nie tylko drukują ulotki reklamowe, ale również pomagają w ich zaprojektowaniu lub częściowej dystrybucji.

Pomysł na ulotkę

Mimo że pierwsze ulotki pojawiły się według historyków nawet w XVI wieku, gdy popularyzowano druk, to pomysł na użycie ich w celach reklamowych pochodzi „dopiero” z ubiegłego stulecia. Szybko jednak okazał się na tyle skuteczny, że dzisiaj sam druk materiałów reklamowych przynosi wielomilionowe zyski drukarniom na całym świecie. Również w Polsce branża ta doskonale się trzyma, zwłaszcza że jej rynek zbytu nie ogranicza się wyłącznie do drukowania. Coraz częściej przedsiębiorstwa drukarskie stawiają też na pokrewne sieci działania między innymi druk na ubraniach, produkcję pieczątek czy grawerowanie.

Skąd ta popularność

W dużej mierze druk ulotek swoją popularność zawdzięcza dwóm elementom: prostocie produkcji i łatwości dystrybucji. Klienci doceniają także inne atuty druku:

– niską cenę zakupu pakietów ulotek (im więcej – tym taniej)

– szybkość realizacji zlecenia (w większości przypadków nawet następnego dnia)

– dowolność w projekcie ulotek (ograniczeniem jest wizja samego grafika)

– pomoc w przygotowaniu projektu, gdy klient go nie posiada

– duży wybór usług pokrewnych np. druk wizytówek, banerów, plansz, papieru firmowego, notesów czy kalendarzy

Rynek zbytu dla drukarni

Nie ma wątpliwości, że mimo obszernej bazy dodatkowych usług, w tym grawerowania czy nadruków na odzieżach, dla drukarni takich jak K2 Print to nadal druk wszelkiego rodzaju pozostaje podstawą działalności. To ogromny rynek zbytu, który się nie kurczy, a wręcz przeciwnie – staje rozwija. Przedsiębiorcy wciąż stawiają bowiem na klasyczne formy reklamy, a ulotki, gazetki czy banery reklamowe w formie drukowanej właśnie do nich należą.

Marketing kocha ulotki

Kolportaż ulotek to forma reklamy bezpośredniej, która jest najbardziej skuteczną promocją. Dlatego nic dziwnego, że marketingowcy nadal chętnie sięgają po ulotki jako metodę pozyskiwania klienta. Dzięki temu wiele drukarni ma podpisane umowy z firmami marketingowymi lub samemu prowadzi usługi marketingowe dla swoich klientów, co uskutecznia proces promocyjny i pozwala stworzyć elastyczną i w pełni kompleksową ofertę dla odbiorców.

https://elbr.pl/wp-content/uploads/2021/04/ulotki6.png

Podobne wpisy